Klantbeleving = Topsport + Liefde!

Klantbeleving anno 2023
Een greep uit waardevolle informatie, verkregen vanuit een aantal klant- en medewerkers- onderzoeken dit jaar. Hieruit blijkt dat er veel kansen zijn, als jij en jouw organisatie echt van toegevoegde waarde willen zijn voor de ander.

Horeca en hospitality: Wanneer je het nieuws volgt zie je dat de horeca en hospitality branches herstellen en weer groeien (bron: cijfers vanuit diverse banken). Dat er nog steeds forse uitdagingen zijn als stijgende kosten, inkoop en een tekort aan personeel. Dat gasten en klanten hier steeds minder begrip voor hebben (bron: diverse trendwatchers). We zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus laten we elkaar helpen. Gasten komen om te genieten, voor de beste klantbeleving, dit is dan ook het doel dat je als ondernemer dient te hebben, met alle uitdagingen die er zijn. Dit geldt voor klanten, partners, medewerkers en gasten. Dat betekent dat je aan de slag moet!

Medewerkers: Veel verschillende generaties werken en leven op dit moment samen, veel verschillende behoeften. Uit onderzoeken (bron: Unilever, KPMG) blijkt dat men wil werken en kopen bij organisaties die goed doen. Gemak, snelheid en goede kwaliteit zijn basis, niet langer de enige doorslaggevende reden om voor jouw organisatie te kiezen. Voeg hier aan toe dat je je gast, medewerker en klant kent en echt wil helpen bij de uitdagingen die zij ervaren. Door positief bij te dragen aan hun leven, dat van anderen en de wereld. Dit klinkt wellicht zweverig maar dat is het niet, dit is 2023!

Facilitair: Door alle veranderingen de laatste jaren is het hele bedrijfslandschap er anders uit komen zien, van werken binnen een kantoor met alle faciliteiten die daarbij hoorden, naar een transitie van thuis en hybride werken. Medewerkers, klanten en organisaties hebben andere behoeften als het gaat om gebouwen en faciliteiten. Op kantoor komt men om te ontmoeten en samen te zijn. (bron: diverse facilitaire onderzoeken gedaan door onderzoeksbureaus en door facilitair dienstverleners). Er werd gedacht dat iedereen na Corona massaal terug zou keren naar kantoor, niets blijkt minder waar en dit resulteert in een nieuwe werkelijkheid. Wat betekent dit voor de vierkante meters, de invulling hiervan en de faciliteiten die hier positief aan bijdragen?

Why van organisaties: Purpose is trend geworden (bron: Facto) en in de top 5 van meest gevraagde beroepen in 2029 staat de Purpose Manager (bron: Cognizant Research). De omschrijving hiervan luidt: de purpose manager zorgt ervoor dat de visie en doelen van een bedrijf zijn meegenomen in de bedrijfsstrategie, en dat deze zowel intern als extern worden gecommuniceerd. Dit moet medewerkers het gevoel geven dat ze zinvol werk verrichten, en dat ze een ‘purpose’ hebben. Laat purpose alstjeblieft geen marketing term zijn, maak het concreet en draag op die manier bij aan je organisatie, medewerker, gast, klant en omgeving.

Digitalisering speelt een grote rol en wordt in rap tempo steeds belangrijker. Omarm digitalisering en maak er positief gebruik van! Het biedt inzicht, snelheid, gemak, tijd en toekomst. Door het op de juiste manier in te zetten en de data te gebruiken kun jij als ondernemer nog beter inspelen op de beste klantbeleving en deze te optimaliseren. Het biedt je de kans om fricties te ontdekken en te verbeteren waardoor je je klant nog beter, naar wens kunt faciliteren en de klantervaring kunt verbeteren, win-win voor alle partijen. Omdat tech bedrijven een steeds grotere rol spelen als tussenorganisatie, tussen jouw organisatie en je eindklant, is het juist nu belangrijk om in nauw contact te zijn als organisatie en merk met jouw eindklant. Stel je eens voor; een printer geeft zelf een seintje als de inkt op is en bestelt voor jou nieuwe inkt, jij bent hier als klant geen partij meer in. Uiterst belangrijk om wel bekend te zijn zodat jouw inkt wordt gekocht. Is dit toekomst…? Op mijn kantoor staat zo’n printer, omdat ik vrijwel niet print gaat het moment komen dat ik ineens zonder inkt zit en dat moment komt nooit goed uit. Mijn klantbeleving van deze slimme printer is top! Omdat me dit tijd oplevert die ik kan inzetten om zaken te doen die voor mij waarde hebben. Het ontzorgt me.

Bovenstaande informatie geeft aan dat er vele uitdagingen maar dus ook mooie kansen liggen voor iedere organisatie! Maar hoe pak je dit aan? Waar moet je beginnen en hoe combineer je dit met de dag dagelijkse core business van jouw organisatie? Goed nieuws! Het één hoeft het ander niet te vertragen en werkt zelfs direct versterkend voor het succes van jouw organisatie. Ik kan en wil daarbij graag helpen. Waarom ik? Daarvoor gaan we een paar jaar terug in de tijd, immers is het belangrijk om te weten voor wie je kiest en waarom juist ik bij jouw organisatie kan toevoegen.

Trainen met een doel
Toen ik een jong meisje was reed ik pony en later paard, tot mijn 20ste ongeveer. Dat was mijn absolute liefde en daar heb ik veel voor gedaan en gelaten. Ik ben meerdere keren Nederlands kampioen mogen worden en toen ik pas 12 was, won ik Indoor Brabant! Dat was voor mij op dat moment het hoogst haalbare en daar waar ik iedere dag kei hard voor werkte. Hiervoor waren een aantal ingrediënten belangrijk; een tikkie talent (of liever aanleg), samenwerken (met dieren en trainers), discipline, trainen trainen trainen en veel liefde. Een doel en visie voor ogen hebben en daar knoeperd hard voor werken is er voor mij altijd geweest. Natuurlijk klinkt het super romantisch; paardrijden en wedstrijden winnen en ik ben ook mega dankbaar dat ik dat heb mogen mee maken. Maar romantisch was het zeker niet altijd. Het was niet romantisch als je weer eens van je paard viel, als het ijskoud was, als je niet fit was, als het regende of als je vriendinnen leuke dingen gingen doen, als je om 5.00 uur ’s nachts op stal stond, als je door diverse omstandigheden meerdere keren vanaf 0 opnieuw moest beginnen, (letterlijk) vallen en opstaan, als je ’s nachts je huiswerk moest maken, als het wéér niet lukte of als de kritiek hard was. Nee dan was het niet romantisch, maar dan zette ik wel door! Zonder training lukt het niet, al heb je nog zoveel talent. Waarom zette ik door? Omdat het me energie gaf en omdat ik niets liever deed dan met mijn pony’s en later paarden samen te zijn en samen te groeien, ik had geen moment willen missen. Onder andere dit heeft me gevormd en veel gebracht, met name ben ik blij met mijn doorzettingsvermogen, me ergens in vast bijten, uitdagingen aan gaan en mijn wil om te ontwikkelen, blijven leren, trainen en winnen. Altijd vanuit passie en met liefde, alleen met deze ingrediënten is het zinvol. Het doel voor ogen maar de weg daar naartoe leren omarmen en van het moment genieten en door ontwikkelen.

Fast forward naar 2023
14 februari 2023 was het dan zover, vanaf deze datum is TGW Consultancy | Hospitality | Projectmanagement officieel in business! Mijn passie en liefde komen samen in TGW, deze start is het eerste doel van mijn visie waar ik al meer dan 20 jaar voor train.

Spannend maar ook vol vertrouwen. Verschillende fases ben ik al doorgegaan; het definitief maken van mijn keuze, enthousiasme delen en fantastisch mooie en open gesprekken voeren, alle kanten opgaan, onrustig zijn, focus bepalen, luisteren, lezen, leren, mega veel info en kennis vergaren, netwerken, feedback vragen, aan de slag, ongeduldig zijn, me laten inspireren, zaaien, veel koffie en thee te drinken, hier en daar een klein paniekaanvalletje, bouwen aan mijn onderneming, aan mijn website, doen! teleurgesteld zijn, enthousiast zijn maar vooral genieten van alles wat ik ervaar en leer, want wat is het fantastisch! En dit alles slechts in een aantal weken, soms zelfs op 1 dag 😉

Het geeft me zoveel energie en ik weet zeker dat ik met mijn kennis en passie, maar met name door veel te trainen, vallen, opstaan, nog meer trainen en vooral met veel liefde, organisaties echt verder kan brengen! 14 februari is de dag van de liefde en daarom de oprichtingsdatum van mijn organisatie.

Klantbeleving = Topsport + Liefde!
TGW helpt bij het ontwikkelen van de beste klantbeleving voor iedereen op ieder moment. Dit is nooit af en heeft altijd training nodig. De waarde van hospitality als verdienmodel neerzetten met meetbaar resultaat. Samen voor de winst gaan. Wat die winst is? Dat bepaalt jouw organisatie. Deze klantbeleving kan zowel in- als extern zijn. 1 ding is zeker, hiervoor zijn de wil om te luisteren, leren, veel trainen en een goede dosis liefde essentieel. Wil jij echt van toegevoegde waarde zijn voor de ander? Dan help ik met liefde.